Hvis du i stedet ønsker at klage til en uvildig instans over den sundhedsfaglige behandling eller konkrete sundhedspersoner, skal du klage via Styrelsen for Patientklager.
Se hvordan du klager på Styrelsen for Patientklagers hjemmeside
Klage over service hos praktiserende læge eller speciallæge
Vil du klage over dårlig service – det kan være omgangstonen, de fysiske rammer eller ventetid, er der forskellige muligheder alt efter, om du har oplevet det hos en praktiserende læge, speciallæge eller på et hospital.
Klage over dårlig service hos praktiserende læge eller speciallæge skal ske til den region, hvor lægen har sin praksis. Det vil sige til Region Hovedstaden. Du skal klage senest seks uger efter, at det, du gerne vil klage over, er sket.
Klag over service hos praktiserende læge eller speciallæge
Husk at gemme formularen på din computer, så du har en kopi.
Du kan vælge at indsende klagen digitalt:
Send skemaet sikkert til os via borger.dk (login med NemID)
Du kan også sende klagen med almindelig post til:
Region Hovedstaden
Center for Sundhed
Sekretariatet
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød