​​​

Klage over Akutberedskabet

Se her, hvordan du sender klager om Akutberedskabet - herunder Akuttelefonen 1813 eller alarmopkaldet 112.​

Akuttelefonen 1813

Akuttelefonen 1813 hjælper dig, når du er syg uden for din egen læges åbningstid og ved skader døgnet rundt.

112 (eller 1-1-2 som det skrives internationalt)

Alarmopkald 112 bliver besvaret på en af de tre  alarmcentraler, der findes i Danmark. Herfra bliver du visiteret og dit opkald bliver stillet videre til enten sundhedsfaglig hjælp, brand eller politi. Her bliver du rådgivet om din situation, og det kan besluttes at sende ambulance, lægebil, psykiatrisk udrykning mv.

​Akuttelefonen 1813 og 112 (sundhedsfaglig hjælp) er del af det samlede akutberedskab. Derfor skal en klage herom sendes direkte til Region Hovedstadens Akutberedskab. ​

Klag over Akutberedska​bet - herunder 1813 og 112

Du kan vælge at indsende klagen digitalt:


Send skemaet sikkert til os via borger.dk (login med MitID)

Hvis du vil sende ris eller ros, som ikke er en formel klage, kan du skrive til Akutberedskabet via borger.dk. (Hvis vi skal finde din henvendelse, har vi brug for datoen for, hvornår episoden skete samt dit CPR nummer)

Skriv til 1813 med sikker digital post (log på med MitID)

Er du fritaget for at modtage digital post fra offentlige myndigheder, kan du sende et brev:

Region Hovedstadens Akutberedskab
Telegrafvej 5, opgang 2, 3. sal
2750 Ballerup​

Redaktør